Hoşgeldiniz!


Fazla kilonuz, vücudunuzdaki yağ öbeği; yanınızda sürekli taşıdığınız, hiçbir işe yaramayan, hatta sizi sağlığınızdan eden, size her anlamı ile yük olan bir parça.

Burada önemlidir, bir parçanız demiyorum, bir parça… Çünkü o yağ kitlesi size ait değil...

Bir süredir onunla yaşamaya alıştınız. Onu çok da benimsediniz, “sihirli değneğim var anında yok edeyim” diyen biri olsa belki tereddüt edip, bunu bile istemeyebilecek kadar alıştınız ona… Seviyorsunuz birbirinizi.. Allah mesut etsin, peki...

Şaka bir yana, ona olan bu bağlılığınızın derecesi ileri bir sağlık sorununuz yoksa aslında kendi ruhsal durumunuz ile ilgili. Yani onu orada tutuyorsanız bunu hak ediyorsunuz. O sizin bir suçunuzun cezası. Suçunuz da yemeyi sevmek değil, bazı yiyeceklerin esiri olmanız, o yiyeceklerin sizi parmağında çevirmesi. Diğer tarafta da adına tembellik dediğiniz ama aslında tembellik olarak adlandırılamayacak, yanlış zevkler peşinde koşmanız. Yani spor gibi güzel bir eğlenceyi kaçırıyor olmanız.

Masum olmanız için iki istisna durum var. Biri abartılı bile yese de zayıf kalanlar ki bunlar aslında bir miktar kilo almak için uğraş verirler. Bir diğeri ise hastalık veya metabolizma sorunları nedeniyle kilolu olanlar. Bunlar bu sitenin konusu tamamen dışında kalıyor.

Bir doktor tarafından açıkça teşhis edilen metabolizma sorunlarından dolayı aşırı kilolu olanlar hariç olmak üzere bu konu gıda seçiminden kaynaklanır (gıda alerjileri de dahil). Bu konuda psikolojimize veya cahilliğimize yeniliriz.

Bedenimizde bize sımsıkı sarılmış olan, artık sadece onun ısrarı ile değil kendi kabullenmemiz ve hatalarımız sonucu aramızın iyice kaynadığı yağ arkadaşımıza ihtiyacımız yok, onu nefesimizdeki karbondioksite ve suya çevirme sürecimizin zamanı geldi. Sanırım ki bu nedenden bir arama motorundan buraya yönlendirildiniz.

Size bunları yazan kimdir? Doktor, hele hele diyetisyen değil kesinlikle… Sağlıklı zayıflamak için bunlardan biri olmaya da gerek yok. Bu adam ne yapmış, neden yazıyor? diye merak ederseniz, diyabetli olup 1 yılda 30 kg vermiş olan biri olduğunu söylemem sanırım ki yeterli olur. Ama mutlaka kişisel detayları merak ediyorum derseniz burayı tıklayabilirisiniz.

Durumunuz eğer klinik bir durum değilse, belirli hastalıklarınız yoksa zayıflamak için temel bilgiler size hiç bir şey araştırmadan zayıflamaya göre son derece yeterli olacaktır.

Eğer diyabet, kalp, tansiyon vb. metabolizma ile ilgili bir hastalığınız varsa işin bu bölümünde de bilgi edinmeniz, doktorunuza danışmanız ve önlemler almanız mutlaka gerekli. Ancak unutmayın ki ne zayıflama sürecinizde ne de spor sırasında doktor sürekli yanınızda olamayacaktır, bu nedenle kendinize gerekli olan bilgiyi edinmeniz kaçınılmazdır ve kendinizin 24 saat nöbetçi doktoru olmalısınız.

Eğer kilonuzun gerekli bir organınız olmadığını peşinen kabul ediyorsanız bununla birlikte kabul etmeniz gerekenler:

Spor diye bir şey yoktur, hareketli eğlence vardır, biz buna yine de spor diyelim, 4 harfli.

Diyet diye bir şey yoktur, sağlıklı beslenme vardır, biz buna yine de diyet diyelim, 5 harfli. 

Her ikisi de yakın arkadaştır, uzun süre ayrı kalamazlar, ömür boyu sizin de iyi arkadaşınızdır bunlar, eğer onlara kötü davranmazsanız onlarla beraberken varlıkları size yük getirmez, hissetmezsiniz.


Her ikisi de başlamaz ve bitmez, sürekli vardırlar.